יום שלישי, 21 במאי 2013

הדרך לאברסט

הטיסה- הטיסה ללוקלה ידועה כאחת הטיסות היותר מפחידות במזרח. ממוצע ההתרסקויות עומד על התרסקות לעונה. למה זה ? מפני שהטיסה עוברת בין הרי ההימלאיה יחד עם רוחות חזקות שעלולות  לשנות את יעד הטיסה מלוקלה לאמצע רכס ההרים בקלות. עוד דבר הוא שהנחיתה בלוקלה מתרחשת על מסלול המראה של מאה מטרים בזוית של 30 מעלות שבסופו יש לא פחות מקיר בטון, ככה שאם לא נחתת טוב ובזמן בפעם הראשונה כנראה שלא תהיה פעם שניה...
בכל מקרה החלטנו לנסות את מזלנו (בפעם המי יודע כמה) ולקחת את הטיסה. לאחר עיקוב בלתי פוסק והמתנה של שעות הודיעו לנו שהטיסה התבטלה עקב תנאי מזג אויר קשים. לאחר שדיברנו עם אנשים שהיו שם, התברר לנו שיש כמה שמחכים כבר חמישה ימים לטיסה ! כששמענו את זה החלטנו לוותר על האברסט מפני שימים אין לנו לבזבז, שכן כבר קנינו טיסה להונג קונג ב30.4.13. חזרנו לקטמנדו וחשבנו מה אפשר לעשות. נפלה החלטה לעשות את טרק האגמים הקפואים ולכן הלכנו לסוויסה ע״מ לקבל פרטים על הטרק ולקבל את הכסף של הטיסה חזרה. כאשר דיברנו עם סוויסה, הודיעו לנו במפתיע ששדה התעופה רוצה לקחת לנו 10% מהתשלום מפני שהוא כבר חידש לנו את הכרטיס ליום שלמחרת. מן הסתם לא הסכמנו ונאמר לנו שהדרך לקבל את כל הכסף חזרה היא ללכת לשדה התעופה בבוקר שלמחרת, להסביר להם מה קרה ולקוות שיסכימו להחזיר הכסף או לחכות לטיסה ואם היא לא תצא בזמן לבקש את הכסף חזרה או פשוט לטוס.
קמנו למחרת בבוקר ואמרנו לעצמנו, ״הגענו עד לנפאל ולא נראה את האברסט ?! אין סיכוי״ ועלינו לטיסה שיצאה כי היה מזג אויר טוב ויפה ! בהחלט טיסה מפחידה במטוס קטנטן (בין הרים ענקיים) שהתנועע לפי קצב הרוח. הנחיתה עברה בשלום והגענו ללוקלה בחתיכה רועדת ורוטטת אחת.
כנראה לא ידעתם אבל גם במטוס של 17 אנשים ישנה דיילת..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה אתם חושבים ?